Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'crossmotor vraag aan mensen met crossmotor' (ID 5224).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 25-8-2002?04:48.

Kijk, een brommer heeft geen last van HPI (dus direct op hoge toeren), schrikbarend goed getunede poorten en powervalves.
Die RM250 waar me maat op crosst is laatst gereviceerd door Mans Engel (of hoe het 'ie ook alweer, zo noem je hem iig) voor 600 euro;
cilinder gehoond, nieuw big-end, nieuw top-lager, nieuwe zuiger, nieuwe lagers blok etc.
En dit is, zeker omdat je het niet zelf doet, duur, mmar reken er maar op dat je er niet veel minder voor kwijt bent als je het ergens anders laat doen.

Die zuiger rijdt je in door gewoon 1 tankje (redelijk) rustig in te rijden, op de kinderbaan of zoals die kameraad, Michel heet 'ie trouwens, ff naar het grasveldje achter de bieb te gaan, ff knallen, dan verder over het gras doorrijden naar mijn huis (van centrum naar buitenwijkje zeg maar, en ondertussen in de verschillende parkjes ff te gassen.
Enne, er is niks leukers dan de variabele uitlaatpoort bij ??? hoeveel toeren open te horen gaan, dan gaat het ?cht allerraarst...

En het slijt harder door de manier waarop de geschatte 55pk wordt opgewekt (Suzuki RM250 1992 ofsow, met variable uitlaatpoort, 38mm carb (jazekers, 38mm) en huge, sick-ass Arrows uitlaat met originele demper.
Geen binnenrotor, gewoon fucking klein vliegwiel, alleen maar een ontstekingsspoel om aan te drijven ja...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved