Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'crossmotor vraag aan mensen met crossmotor' (ID 5224).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 23-8-2002?20:59.
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?
hmm.. reviseren hoeft normaal gesproken maar 1 keer ofzo, net als bij een bromfiets.. reviseren van crossmotorblokje ALLE lagers en pakkingen kost rond de 500 gulden
(alle prijzen die ik noem zijn in guldens)
als je hem voor hobby gebruikt moet je om de 20 uur je zuiger vervangen -> 250 gulden ongeveer exlc voet en koppakking -> 50 gulden
Ketting en tandwielen ligt aan de omstandigheden, bijv: veel regen, modder, harde banen, onderhoud dat je er aan pleegt zoals inolieen, het merk etc etc.. meestal doe ik er een maand of 4 mee dus dat zal hij ok wel doen
kosten: voortandwiel: 25 gulden
ketting: 175/225 gulden (GEEN o-ring ketting heb je dan)
achtertandwiel: 50/75/100 gulden, weet niet precies
Verder moet je nog ooit nieuwe banden hebben maar daar doe je wel een jaartje ofzo mee (achterband), voorband slijt bijna niet bij hobbyrijders
achterband: 150/200 gulden
voorband: 100/150 gulden
Verder moet je soms nog je voorvorkkeeringen vervangen als ze kapot zijn: 50 gulden per STUK
dat was het wel zo'n beetje dacht ik..
en je moet een pak, helm, laarzen, bril, bodyprotector, niergordel etc etc hebben maar das meestal eenmalig aanschaffen..
achtertandwiel is ronde de 70 gulden
voorband 135 achter 175 (toenik nog bij zaak werkte kan nu wat duurder zijn) al heb ik zelf 2 gloednieuw achterbanden + 1 voorband voor 50 gulden per stuk gekregen (dus als je beetje vrienden in het cross gebeuren heb worden sommige dingen goedkoper
) met crossbanden niet teveel op de wegrijden want je rij ze binnen 1 dag echt helemaal kapot :a
zuiger voor mijn cr kost 180 gulden (prox) tot 230 (wiseco en srs) (zullen ook wel hrc zuigers tekoop zijn maar dat boeit niet in std cil)
en je moet natuurlijk kleding niet vergeten (je ben al goa 1300 gulden kwijt aan beetje kleding(als je nieuw koop)
en hoe nieuwere motor je heb hoe minder technisch gezijk je er mee heb (ik bedoel ontstekingen die kapot gaan enz)
owja je kan het natuurlijk duurder maken door veel sturen dubbel vouwen enz(spatborden enz zijn niet echt goedkoop helaas
)
en hoe meer je rij hoe duurder het word (klinkt logisch
)
en getunde motor kost qua onderhoud meer geld (zuigers moeten vaker vervangen worden enz) ik rij zelf trouwens een 15 uur met een zuigertje
[This message is edited by Rudy on 23-8-2002 21:09]