Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door Kietel Tuning (UserID 6182) op 27-7-2005 17:49.

ik was me die time area berekeningen een beetje aan bekijken op macdizzy. De vraag gaat nu over deze hoeken van spoelers.
Nu weet ik als je de spoelers meer naar achter richt dat dat goed is voor low en midrange motoren en als je ze meer naar het midden richt dat dat voor meer midrange en higher RPM power zorgt. Moet je die waarden nu mee nemen in bepaalde berekeningen of zijn er gewoon standaard waarden voor sommige motoren?


en dan nog iets over deze hoek je rekent dus eerst de oppervlakte van de poort uit. Maar omdat sommige poorten shuin lopen word eigenlijk de oppervlakte kleiner. zoals hier staat dat je er een programma voor moet gebruiken.Die formule die hier voor gebruikt wordt kan iemand mij die vertellen?

Quote:
The mean boost port area is 265 mm^2 or 2.65 cm^2. After figuring in its upward angle (55?) its mean area comes down to 210 mm^2 or 2.10 cm^3. I let the software do the work on this port to figure its actual area. The chordal measurement will be fine for use here.




Dit bericht is gewijzigd door Kietel Tuning op 2-8-2005 om 19:25 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved