Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 17-7-2005 23:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



poorten geven extra voeding aan je spoelers...




Geven voeding aan je carter, het mengsel gaat rechtstreeks je carter in en niet naar je spoelers. En of er er meer mengsel je carter in komt is de vraag.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
zijn idd aux poorten
nie zeike kan goed op 50cc

er zijn mense die hem dichtmaken, maar of je dat wilt doen ligt aan waarvoor het is.
en even heel snel te zeggen haalt het wat kracht op hogere toeren weg en issie onderin sterker.
vandaar dat veel crossers aux poorten hebben.
bij lage toeren heeft het nut omdat het membraan nog mooi de tijd heeft om alles netjes te regelen, en er is genoeg tijd om het mengsel om te keren en de cilinder in te krijgen
maar op hoge toeren verstoord het de spoeling erg,, mengsel word in het carter gezogen daardoor, maar heel snel daarna moet het meteen weer terug. niet echt ideaal dus.
ik weet niet hoeveel toeren je brommer maakt, maar met hoge toeren heb ik het over 12000+


Zijn auxilarry INTAKES. HEt is groter inlaat oppervlak dat 360 graden openstaat. Niet voordeling in de lage toeren dus. JE hebt dan al genoeg tijd om jecarter te vullen, het oppervlak zal ok ruim genoeg zijn. Je verliest onderin kracht onderin, en of je ergens winst hebt is de vraag... In hoge toeren zou je teoretisch winst kunnen hebben omdat een slag korter duurt (tijd) dan is een meer oppervlak van inlaat (evt icm met langere openingstijd) mischien wel beter. Maar misschien voldeed de inlaat al voor dat toerental. e hebt dan alleen verlies. Verder ZIe ik liever een goed getimede inlaat icm met een een goede vorm en oppervlak.

Waarom heeft bv een cr80 uit dezelfde tijd van mb/mt's ze niet? Waarom heeft een plini cilinder ze niet? Waarom worden ze tegenwoordig niet/nauwelijks nog toegepast? Ik ben er geen fan van.


Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 23:08 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved