Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door Hondalover19 (UserID 5296) op 9-5-2005 23:27.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.
dr zit een bocht daar om de overloop naar pijp gemakkelijker te maken zodat je niet gelijk een hele rechte bocht hebt, dus zoud die wel wat groter maken misschien maar wel krom houden
hmm oke begrijp ik wel maar , (voor mij dan toch ) zou ik alles van uitlaatgedeelte dan zo recht mogelijk houden omdat ik geloof dat bochten nadelig zijn voor de uitlaatgolven.Nu weet ik niet hoe dit is bij de cilinder zelf maar stel nu dat je een ronde uitlaatpoort hebt van bv. diameter 25 en dan een cilindrisch gat van ook diameter 25 naar de aansluiting van je uitlaat.Is dit nadelig voordelig en waarom?Het is toch beter dat je uitlaatgassen sneller/ beter weg kunnen als dat ze eerst bochten moeten maken niet ?En oke ze maken in de fabriek niet voor de lol er wat bochten in enzo ,want een cilindrisch gat zo vele sneller en gemakkelijker gemaakt ...maar ik vraag me dan af welk nut het precies heeft..? Om de overgang te vergemakkelijken ja maar waarom moet dat dan?
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 9-5-2005 23:28
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved