Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic deel 2' (ID 23238).
De reply is geschreven door Pistonpen Paultje (UserID 1405) op 22-4-2005 8:15.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P

[...]


je trekt ook maar IETS sneller weg erdoor he

btw, @ Blorn: Maja, dan zit je nog met die koppakking van hoe dik je m moet hebben, en eigenlijk, zodra je ECHT meer vermogen gaat produceren (dus echt leuke krachten krijgt in je cilinder), dan lijkt t me dat die koppakkingen niet echt super betrouwbaar blijven? in de zin van, knal je ze niet kapot?

Olieleidingen aanleggen is idd niet zown probleem, had al wat rondgekeken, meesten doen t gewoon bij t oliefilter vandaan halen, en dan ergens een gat in t Carter maken en daar weer een aansluiting op maken...
Oliekoeler is imho niet ECHT nodig?
Intercooler wel uiteraard

Watergekoelde turbo's lijken me een stukje duurder dan normale? anyway, ik heb nu 2 turbootjes liggen, gewoon normale, niet zulke erge grote ofzo, maar ffies om t allemaal uit te proberen en te kijken hoe t gaat enzo...


Dit bericht is ge-edit door [RRT] Lost-P op 22-4-2005 8:00


Dikte van de koppakking is wel te berekenen. Compressie is namelijk goed te berekenen. Totale volume en volume bij bdp. Dan weet je de compressie. Extra volume van dikkere koppakking erbij optellen en je bent helemaal klaar.

Maar kan je wel vertellen dat als je gewoon een low-pressure turbo doet, dat je niet zo veel hoeft aan te passen. 0.6 bar ofzo houd het best goed op een origineel blok. Lullige is wel dat vaak het mms niet helemaal lekker loopt.

Gister ook een volvo 440 turbo op een CRX gezien. Was ook gekoeld met stikstof enzo. En programeerbaar mms. Vet cool, zet ie de laptop er op, kun je zo lambda waarde enzo aflezen. Temp's, druk enzo. retegaaf. Blok was verder gewoon origineel.

Klasgenoot heeft wel een leuk levensproject ongeveer. Audi S2 met 1.9bar turbo er op met de nodige aanpassingen als gevolg (specially one of a kind gesmede zuigers. andere drijfstang, zelf vliegwiel gedraaid enzo, en gaa zo maar door.) Hij verwacht boven de 500pk te komen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved