Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'carburateur problemen' (ID 27565).
De reply is geschreven door Verschoor (UserID 6521) op 29-3-2005 22:08.

'viertakten' betekent dat je twee keer een verbranding hebt in je cilinder,om het ff simpel te zeggen, en is niet zo goed voor je motor, maar lang niet zo slecht als te arm rijden. En viertakten krijg je met een te grote sproeier, en maakt een beetje een "prrrrr" geluidje, en gebeurd bij hogere toeren ( hoe groter de sproeier, hoe eerder viertakten begint ).

Maar koop gewoon een 120 ,110 en 100 sproeier, en begin met de grootste. Als je brommer nu begint te viertakten, en je kunt net niet volgas rijden, maar de brommer rijdt beter met iets minder dan volgas, moet je de 110 proberen. Je merkt dat de brommer in ieder geval later begint te viertakten, en of mischien wel helemaal weg is. Als het helemaal weg is, moet je weer een iets grotere sproeier monteren, je brommer moet namelijk n?t beginnen te viertakten bij hoogste toeren,dan heb je een perfect afgestelde carburatie, vooral voor opgevoerde brommers. En als de brommer nog steeds viertakt,en ju kunt nog steeds niet volgas rijden, moet je kleiner.Je voelt vanzelf wel aan hoeveel kleiner na een beetje testen.

En zorg ook dat je luchtfilter goed dicht zit, dus echt door het filter zuigt. Dit is ook belangrijk voor een goede afstelling.

En stel de brommer eerst goed af op volgas, dus de sproeier. ALs dat goed is, pas met de gaschuif kloten

Succes man



Dit bericht is ge-edit door Verschoor op 29-3-2005 22:11


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved