Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Iets lolligs gevonden op marktplaats - deel 2' (ID 26805).
De reply is geschreven door John Huijben (UserID 1844) op 10-3-2005 9:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface

heeft dat bepaalde voordelen zo'n roterende inlaat? zo jah, welke? (ik ben wel een beetje nieuwschierig)


op een puch heeft het geen nut.
ten eerste kan je er geen degelijke ontsteking meer opzetten.
en te tweede is roterende in lage toeren niet erg snel ( niet dat zuigersturing zoveel beter is ). en het slijt meer.

membraan inlaat is in lage en normale toeren het beste, maar membraankleppen gana boven ongeveer 14000 toeren zweven omdat de kleppen geen tijd hebben om weer helemaal dicht te gaan.

Daarom is boven de 14000 toeren roterende inlaat weer beter.

Roterende inlaat is beter dan zuigersturing, want zuigersturing heeft het zelfde openingspunt als sluitingspunt en de roterende inlaat dus niet.

vandaar dat race kreidlers die zon 16000 tpm maaktten allen roterende inlaat hadden.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved