Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote motor topic' (ID 10042).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 25-2-2005 21:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


En voor de rest vond IK een 2-takt makkelijker door de bebouwde kom/stad rijden dan een 4takt. Ik heb dit proberen uit te leggen hoe ik erover dacht.
dat zal wel je smaak zijn en ik denk dat de meeste mensen een (relatief) schakelluie 4-takt fijner vinden in stadsverkeer

Maar kijk nou begint je mening er wat op te lijken ja, duurde wel lang, maar eindelijk kan ik zeggen dat ik over een paar dingen niet helemaal goed nagedacht heb.
mooi, nu komen we ergens

Qua betreft, de eerste alinea, snap je mij nog niet helemaal. Helaas, dit zal ook niet zomaar gebeuren denk ik. Maar laten we effe ontopic blijven. De bouw van de motor, principes en werkingen zijn al tig keer aan bod gekomen in andere topics.
Ik ben goed op de hoogte van een bouw van een motor en de begrippen koppel en vermogen, jij, gezien je "2-takt doet alleen hoogtoerig iets en 4-takt alleen laagtoerig iets" opmerking niet echt. Kan je zo zat voorbeelden geven van dingen die andersom werken, het is helemaal niet zoals je het zegt, een 2-takt loopt alleen een stuk minder efficient buiten zn powerband, maar die ligt NIET per definitie hoog in toeren en is ook NIET per definitie enorm kort

Om even een vergelijking te geven: Een auto heeft ook een "rood" toerengebied. Dit ligt vaak zo rond de 6500-7000 toeren. Ik kan je verzekeren, dat als je hier vaak ook maar eventjes inkomt, dit niet al te best is voor de motor.
Keertje rode gebied aantikken maakt geen zak uit, want dan zit er bijna altijd nog een toerenbegrenzer in de weg, kan ie met gemak tegen (rode gebied van mn NX begint pas bij 9000), zo'n rood gebied is over het algemeen redelijk veilig gekozen
En nee, mijn MTX heeft er nu iets meer dan 30000km op staan.
oei oei, binnenkort gaat ie helemaal ontploffen, iedere 2-takt moet nl bij 15000km de zuiger vervangen worden

En dat jij niet bij mijn motorrijlessen bij was is natuurlijk logisch, beetje bijdehand h?
Maar ik neem aan dat toen JIJ lessen nam je ook hebt moeten leren hoe de koppeling werkt en hoe je deze moest doseren (zonder streepjes overigens).
nooit te horen gekregen, was er al van op de hoogte

Over de gewichten van motoren heb niet veel verstand van, hiemee heb je 1 punt!!!! .
kijk

Dat mijn mening gebaseerd is op onzin, is dus jouw mening. Waarom? omdat jij mij niet mag omdat ik misschien op een paar punten je ongelijk heb bewezen en je dat waarschijnlijk niet kon hebben. Nee niet op dit topic, op een ander topic. Dit is overigens niet erg, ik ben ook zo geweest, het gaat wel over.
jij mij op mijn ongelijk gewezen ? Nee hoor, als je doelt op dat bougiekleur gezever, had je nog niet door dat de meesten die jongen gewoon voor de gek hielden ?

Inderdaad, nu zet je jezelf niet meer voor paal omdat je nu eindelijk met echt goede feiten boven tafel komt.
nu jij nog snappen dat ik gelijk heb en we zijn dr uit

Maar dan de volgende vraag: Waarom worden er in godsnaam nog 2-takt verkocht, terwijl er (volgens jou) alleen maar nadelen aan zitten?
omdat ze goedkoop zijn om te maken en ongeblazen een hoger relatief vermogen kunnen halen dan 4-takten (vooral van belang bij 125cc motoren).




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved