Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote motor topic' (ID 10042).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 24-2-2005 20:24.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
[...]
Ikzelf heb nu een half jaar met een MTX200R gereden in de stad, en moet eerlijk zeggen dat onder glade omstandigheden (bijvoorbeeld bij regen, sneeuw, ijzel) je meer hebt aan een 2-takt. Juist door het lage koppel kun je vloeiender wegrijden
FYI, dr zit links op je stuur een hendel, die is traploos verstelbaar tussen de volledig ingeknepen en volledig geloste stand, probeer het eens, je staat versteld..
, en vooral op lage snelheid, bij bijvoorbeeld scherpbochtjes is de motor minder agressief.
ermmm, gemiddelde 2-takt is juist vrij fel, ook al zijn ze zo afgevoerd als wat Qua het hoogtoerige betreft, ik rijdt altijd stevig door maar kom zelden boven de 5000-6000 toeren uit in de stad/bebouwde kom. Alleen bij 80-kmwegen of snelweg kom je aan de 6000-6500 toeren.
moet je een keer gas geven, mn NX draait net zoveel toeren als je MTX (en heeft ongeveer hetzelfde vermogen) en ik zit in de stad geregeld tegen de 9000
Maar natuurlijk ligt het ook veel aan de rijstijl. En ieder heeft zo zijn keuze.
jah, maar die van jou is toch waardeloos, al is het maar omdat jij het zegt
Goed, goedkope motor voor in de stad rond te pruttelen zou praktisch ieder 1-cilinder 125cc 4-taktje zijn, net 15PK, niet vooruit te scheiten, maar wel simpel en goedkoop.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved