Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Verschil HPI Race ontsteking en gewoon?' (ID 4079).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 31-5-2002?10:44.
Quote:
Originally posted by: WrAtHcHiLd?MB/RMC-S
wrom niet geschikt om iedere dag mee naar school te rijden dan
je blaast misschien wat harder dan andere maar ken tog wel?
als ik nou dit neem: 70cc malossi, 24mm mikuni, tecno race uitlaat, twin air filter, mps-300 cdi, zou het dan wat uitmaken met gewone ontsteking en hpi race??
[This message is edited by WrAtHcHiLd MB/RMC-S on 31-5-2002 10:38]
Je hebt al een snelle cdi, je draait met die hpi dan niet/nauwelijks meer toeren denk ik. Je hebt iets meer vermogen, en een betere gasreactie. Maar ik zou er op die setup geen 225 euro voor over hebben. Je hebt dan ook een lichtprobleem en je moet je ontsteking afstellen.
MAar als je je cilinder laat tunen en/of uitlaat op maat laat maken heb je waarschijnlijk meer winst.
Als je die hpi aanschaft, laat dan wel je cilinder tunen, zo bruut is malossi niet op een mb. En ik zou dan ook een 6 bak monteren.
Ik bedoel dat de HPI pas echt zijn geld waard is op een zeer brute setup. Als je 13000 rpm draait is je slijtage heel hoog(cilinder,zuiger, krukas lagers enz.) verbruik zal ook niet zo laag zijn.
Ik heb een cr80 ontsteking, met de nodige zooi onder mijn mb hangen, als ik mijn gas opentrek heb je echt een soort crossmotor geluid
.
[This message is edited by MB50 TUNED on 31-5-2002 11:10]