Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic deel 2' (ID 23238).
De reply is geschreven door GMP 407 (UserID 2936) op 30-11-2004 15:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Volges mij is de motor gewoon het belangrijkste om op te letten bij swift gti. (Alleen is dit niet zo goed testbaar)

Net doordat ze zoveel vermogen hebben op relatief kleine motor, zal slijtage na een tijd een grote rol gaan spelen. Ze zijn ervoor gemaakt om snel te rijden maar dat nekt de autos ook. Ze zullen zeker olie gebruiken op langere termijn. Maar blijft wel een japanner, altijd geode motoren.

War je op moet letten.

Motor---> Let op olie rond en op blok (zweten van olie, kapotte koppakking e.d. OOk kijken of er geen rare blauwe walmen van achter uitkomen.
Verder altijd voelen of de motor niet al te veel blaast als je oliedop eraf doet, veel blazen wijst op slechte zuigerveren volges mij.

Carosserie: Natuurlijk op roest letten, maar ook kijken of er geen rare golfplaten inzitten (wijst op laswerk) Verder op wielkasten letten. Deze willen wel es verbreed zijn enzo en kan roestvorming zijn (overmatig tectyl gebruik zie je wel es of natuurlijk net niet)
Maar het belangrijkste: bij de wielkasten kun je voelen of auto op richtbank is geweest. Zitten gleuven min of meer.

Rijgedrag: Rij een paar achtjes, als dat zonder piepen of kraken gaat rond de wielen zijn homokineten nog goed. Rem ook es lekker door en luister en kijk of auto niet naar bepaalde kant trekt.
Vermogen kan je zlef wel inschatten denk ik, of het zo hoort of niet.

ALs laasts altijd naar onderhoudsboekjes , NAP, beurten vragen.




Dank je, hier heb ik zeker wat aan. Ik heb zonet ook een stuk gelezen van GTI auto en tuning van paar jaar terug met aankoopadvies. Staat ongeveer het zelfde in.
Moest ook goeie kwaliteit olie in volgens hun, maarjah lijkt me bij alle auto's wel verstandig.

Met de versnellingsbak was het zo dat als je de de acceleratie vermogen helemaal benut, dat je dan moeilijk kan krijgen met schakelen van 2 naar 3 ivm met kantelen van de dwarsliggende moter. Dit is alleen nog maar bekend bij mensen die hem voor circuit gebruiken en hem tot ruim 140 pk opgefokt hebben verder nog nooit voorgekomen.

De gene die ik op het oog heb is niet opgevoerd of opgevoerd geweest zelfs geen andere uitlaat of sportluchtfilter, uiterlijk ook helemaal standaard en 90.000 km op de teller.

Lijkt me een goede basis toch?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved