Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic deel 2' (ID 23238).
De reply is geschreven door 70malossi (UserID 34) op 28-11-2004 19:31.

DTA of piggyback of een ander soort aftermarket ecu.
je kunt hier zelf mbv een laptop andere mappen in laden.
denk aan een map voor stationair draaien(300+graden nokken-as)
een map voor deellast,vollast,waterinjectie aansturing,turbotimer,launch controll etc etc.
je kunt alleen niet zomaar een mapje erin gooien.
die moet zorgvuldig op de rollenbank gemaakt worden.denk aan een pingelsensor,als de motor gaat pingelen bij een door jouw zelf gemaakte map is het exit blok.
zeker bij een turbo motor is dit een mooi systeem omdat dan meteen de lhm/lmm overboord kan,deze zijn vaak niet op de extra airflow berekend.

ik heb nou btw een fse powerboostvalve.
hij staat nou op 3,2 bar(ori 3 bar) en hij opende 1,8 keer zo snel dan de originele.
een merkbaar sneller aanspreekbaar vermogen,de powah die door de scherpe nokkenas naar boven was verhuist is nou weer wat naar beneden gekomen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved