Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'pingelen' (ID 3757).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 6-5-2002?21:28.

Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Detonatie is dus ontbranding, nadat de vonk al geweest is. En het lijkt mij dus helemaal onmogelijk dat, als de zuiger al een stuk omlaag is gegaan (bv 30 graden) en dan komt de vonk (ontsteking staat te laat) en dan nog detonatie op kan treden. Jouw verhaal van te late ontsteking wat zorgt voor een te verhitte cilinderwand kan mischien gebeuren, maar het zeker geen detonatie, wat het wel is weet ik niet.

Pre-ignition means what the name implies, ignition starts too soon, even before the spark plug fires.
Dit is dus als het mengsel te vroeg ontbrand
Als de ontsteking te laat staat dan ontbrand het brandstofmengsel pas als de zuiger al een eindje naar beneden is dat zorgt ervoor dat de cilinderwand warmer wordt omdat de verbrandingstemperatuur direct in contact kan komen met de cilinderwand, hierdoor ontstaan zogenaamde hotspots die er voor kunnen zorgen dat het mengsel voorijdig verbrand=dus detornatie



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved