Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tegendruk uitlaat of zo iets' (ID 23385).
De reply is geschreven door Teunmenator (UserID 1651) op 26-10-2004 10:51.

Als je uitlaatgassen uit de uitlaatpoort komen heb je een overdruk in je uitlaat. maar omdat er een expansie in je uitlaat zit wat overeenkomt met een openpijp voor golven. Krijg je een negatieve golf (dit zorgt zeg maar voor een zuigende werking) Op deze manier worden er zoveel mogelijk uitlaatgassen uit je "cilinder gezogen". maar omdat je niet wilt dat je verse mengsel eruit gaat voor de ontbranding. Heb je ook weer een overdruk nodig in je uitlaat. Zeg maar golven die alles wat de poort uitwil terugduwen. Dit gebeurt weer doordat je uitlaat smaller wordt.

Je uitlaat werkt daarom dus ook het beste tussen een bepaald aantal toeren.

Je moet zo min mogelijk weerstand hebben in je uitlaat want je wilt dat je gassen er zo snel mogelijk uitgaan. Want negatieve en positieve golven staan in principe los van doorgang zeg maar, maar deze worden gestuurd door de vorm van je uitlaat. (om het maar ff krom te zeggen )

Ik denk dat ze met de weerstand dus bedoelen dat de gassen moeilijk door je uitlaat heengaan door te smallen openingen e.d. dat wil je dus niet. En met tegendruk bedoelen ze dan denk ik de positieve golven (die de uitlaatpoort min of meer sluiten)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved