Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaat maken' (ID 21337).
De reply is geschreven door Hondalover19 (UserID 5296) op 21-8-2004 21:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Tis vrij simpel:


Dit zijn trouwens 2 uitlaten waarvan ik alle hoeken met de hand heb gedaan..
Als je 2 punten van je frame opmeet kun je bekijken hoeveel graden je pijp moet draaien over welke lengte.
Stel je wilt 10 segmenten, dan deel je de lengte door 10, de hoek ook.
Teken een rechte uitlaat met een hartlijn (ook verdeelt in dus diezelfde 10 segmenten) 2 referentielijnen met de hoek, eentje met de positieve hoek, de andere met de negatieve hiervan.
Copi?er die een aantal keer en verplaats ze naar de knoopunten van je hartlijn (om en om, begin met de negatieve hoek)
Vervolgens alles selecteren, spiegelen verschuiven etc etc etc...
Het is niet 100% precies, maar de benadering is goed genoeg, aangezien ik je nog geen uitlaat op 1mm nauwkeurig zie maken als eerste testpijp 
suc6
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:24
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 21-8-2004 16:25
hmm ja dat zei blorn me ook al , had ik niet aangedacht maar ga ik dan ook zo doen met die referentiepunten .Maar ik was aan het denken die verschillen die je dan krijgt of dat niet , veel verschil uit zou maken of wel ... Anders mss. als je het totaal volume weet van je uitlaat , en dan tekent met bochten ect . kijken wat je verlies is , en dan opnieuw je uitlaat berekenen met dat verlies erbij en dan opnieuw de bochten tekenen enzo... dan kom je toch op een beter volume uit denk ik zo ...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved