Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Wrom is Honda sneller als suzuki....' (ID 21179).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 16-8-2004 1:54.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TTVT
hoi
ik zie net dat iemand roterende inlaat niet sneller vindt als de rest.
dan wil ik hem wel eens op mijn zundapp laten rijden en dan spreek ik hem wel weer hoe hij er dan over denkt.
roterende inlaat heb twee voordelen .
1 /als de zuiger na beneden gaat dan sluit de schijf het gat af dus gooit nooit mensel terug.
Rot inlaat blaast net zo mengsel terug als een zuiger gestuurde inlaat, zon ding werkt ook eigenlijk maar op "1" toerental 100%
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TTVT
en dat de membraan open blijft staan bij hoge toeren en de schijf doet zijn werk nog bij 20.000 toeren (bijvoorbeeld)
gr velde tuning.
Er is toch geen 50 cc (2 takt) blok dat nog vermogen leverd bij 20 k.
Voordeel van een membraan is de variabele inlaattiming, dit maakt het lagere toerental gebied veel bruikzamer. Zelfs voor race is het voordeel van rot inlaat beperkt zie wk 125/250
Quote:
2 /je inlaat tijd ken je veranderen en daar door je mensel hoeveelheid bepalen .
membraan heb je dat niet.
en dat de membraan open blijft staan bij hoge toeren en de schijf doet zijn werk nog bij 20.000 toeren (bijvoorbeeld)
gr velde tuning.
Snap je zin niet zo, maar bij een rot inlaat veranderd er niet zomaar iets, rot inlaat blijft de inlaat bij 10k ook vel te lang los als je hem ontworpen hebt voor 20 k 
Dit bericht is ge-edit door Rudy op 16-8-2004 2:16
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved