Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Wrom is Honda sneller als suzuki....' (ID 21179).
De reply is geschreven door Tsxdude AKU MicheL (UserID 1782) op 14-8-2004 19:23.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL


Blokken verschillen niet veel behalve dan 4 en 5 bak verschil en belansas verschil...
Maar dat hoeft niet met de prestaties te maken te hebben...

Ik denk dat dus het grote verschil de inlaat is...Weet k wel cker
Tsx heb half membraan en half zuiger gestuurd en honda volledig membraangestuurd...

quote]

Ik ben het er niet mee eens dat er zoon groot verschil in inlaat zit. Je bepaald toch zelf wanneer je inlaatpoort opend en sluit. Je kan je toch je inlaat aanpassen aan je prestaties. Je kan oppervlak met een symetrische en oppervlak met een a-symetrische timing creeeren(tov bdc). En je kan toch ook de zooi dichtmaken als jij denkt dat dat het probleem is. Vergeet verder niet dat bij honda je inlaat 360 graden open staat en in verbinding met je membraan. Het is heus niet zo dat je met een volledig gestuurde membraan inlaat meer vermogen hebt. En hebt een gedeeltelijk membraan gesuurde inlaat en een 5 bak, dus powerband zal met dezelfde cilinder en uitlaat niet zoon probleem moeten zijn...

Ik denk niet dat dat het grote verschil is, het zijn gewoon meerdere ''kleine'' dingen. Als het ene blok al sneller zou zijn als het ander.....

En jij denkt dat een versnelling meer geen invloed heeft op je prestaties? Ik denk van wel. Als je een goede versnellingsbak hebt kan je powerband smaller...


Ik heb niet gezegt dat het geen invloed heeft, alleen dat het niet met de prestaties van een blok te maken hoeft te hebben en de smallere powerband heb je igg gelijk in..

Maar wat ik me dan afvraag, leg een poortmap van tsx en Bijv: mt naast elkaar gewoon uitgaande van een goede 50cc cilinder..., zie je wel duidelijk een groot verschil bij de inlaatpoorten bij de mt loopt hij langwerpig door naar onder, terwijl er bij tsx maar 2 miezerige poortjes zitten....

Verder ben ik niet van plan de boel dicht te maken, omdat dat denk ik alleen maar negatief werkt( ben wel bezig om een volledige membraancilinder te maken voor tsx, maar dat is een ander verhaal) ...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved