Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Stationair lopen' (ID 20942).
De reply is geschreven door Endymion (UserID 2639) op 3-8-2004 19:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Yep, als hij te laag stationair draait duurt de klap zeg maar langer waardoor de lagers ook langzamer en dus minder vloeiend draaien.

Dus de klap duwt de zuiger meer naar beneden en minder opzij in een draaiende beweging waardoor de krukas lagers grotere klappen krijgen. Dus ze worden als het ware in elkaar geperst

Tis een beetje kut uitleggen maar je moet het zegmaar ''zien''



Mij lijkt dat hij minimaal 1000/1500rpm moet draaien daaronder wordt het slecht voor een 50cctje.

Auto's draaien iets van 750 maar das maar net wat voor een motor je hebt, voor een brommer zal het ''denk'' wel minimaal 1000 a 1500 moeten zijn... En te hoog dus meer als 3000/3500 is weer onondige slijtage. Als je je brommer afsteld op 2000rpm zit je altijd wel goed !




ja ksnap hoe dat zit
heb je een motor in een auto wellis gezien ?
als hij stationair loopt
bonk bonk bonk
en hoe hoger het toeretal hoe mooier hij stil blijft ligge

ok dan stel ik hem daar op af ...
bedaknt mense top


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved