Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door Hondalover19 (UserID 5296) op 23-7-2004 1:43.

BTW om de timing van je cilinder uit te te rekenen heb je deze formule nodig :



D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E = 20.8 + 85+ 0+ 23.5 =129.3

R is de slag gedeeld door 2 in mm. = 20.8mm
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm. = 85mm
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. 0
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm. 23.5mm


C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm. deze afstand heb ik gewoon niet , zuiger komt bij mij met het bovenste punt iets boven de cilinder uit en met het vlakke gedeelte een 0.2mm ofzo onder de cilinder.. kan dit wel? of moet ik mss een koppaking er tss steking die zit er normaal tss meen ik ( het is een kawa ar 50 )En als ik die koppaking ertss steek gaat hij dan niet slechter.?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved