Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 1-7-2004 22:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

afbeelding

okay... lol.


Goed, het begin is er nu alweer, dat geeft ook meteen aan waarom die andere poortmap geen ruk waard was .

Nu is er nog 1 heel belangrijk ding wat er mist, namenlijk het bovenste dode punt (of het onderste dode punt, 1 van beiden is goed).
Je zult dus even moeten kijken waar de zuiger staat als ie helemaal onderin of bovenin staat.
Het onderste dode punt is wat makkelijker te bepalen, maar dan moeten cilinder en zuiger wel even terug op je blok met het aantal voetpakkingen wat je wil gebruiken.

Als ik het zo een beetje gok zal de hoogte vd uitlaatpoort tov de spoelers nog wel redelijk kloppen.

Het allerfijnste zou een poortmap op milimeterpapier zijn, dus als je dat kan vinden, doe dat en geef het ODP er op aan.
En de boring + slag zijn ook wel zo prettig om te hebben.
Maak als het kan ook wat foto's van de cilinder, onder welke hoek de spoelpoorten staan, hoe de uitlaatpoort overgaat in het uitlaatkanaal (en hoe lang dat kanaal is, tot het punt waar de uitlaat er in valt).

en heb voortaan even iets meer geduld, ik keek bv gewoon niet in het topic


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved