Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'rollerbank oldtimersz........' (ID 19455).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 13-6-2004 9:55.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

Stoere praat hoor, je snapt dr zelf blijkbaar geen donder van als je denkt dat het gewicht van een brommer totaal niks uitmaakt voor de snelheid[...]
Ik zeg niet dat je in een lage versnelling minder vermogen heb :S is gewoon hetzelfde. Maar de politierollenbank is gewoon geen goed meetapparaat, omdat je in de eerste versnelling zo aan je toptoerental van het motorblok zit. Dan stopt de wijzer met verder lopen, omdat je motorblok zelf niet verder in de toeren gaat.

Nog maar een simpel voorbeeld geven, mag je zeggen of het klopt of niet.

Twee brommers, eentje weegt 50 kilo, andere 100. Ze hebben allebei precies hetzelfde motorblok/setup/tandwielverhoudingen enzo. Het enige verschil is het gewicht dat de brommer mee moet zeulen. Die van 50 kilo zal hal dan harder lopen, vanwege zn voordeel in gewicht.
Maar aangezien ze precies dezelfde setup hebben zullen ze op de rollerbank evenveel aangeven.

Volgens jou zou dus die van 50 kg meer aangeven op de rollerbank


1e punt:
Je bent gewoon stom als je denkt dat het gewicht ook maar iets uitmaakt in topsnelheid op zo'n lage snelheid.
Het scheelt alleen in acceleratie.

2e punt:
Je bent eerst aan het beweren dat dat ding minder vermogen heeft in de 1 omdat ie op zo'n rollenbank te snelmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

Stoere praat hoor, je snapt dr zelf blijkbaar geen donder van als je denkt dat het gewicht van een brommer totaal niks uitmaakt voor de snelheid[...]
Ik zeg niet dat je in een lage versnelling minder vermogen heb :S is gewoon hetzelfde. Maar de politierollenbank is gewoon geen goed meetapparaat, omdat je in de eerste versnelling zo aan je toptoerental van het motorblok zit. Dan stopt de wijzer met verder lopen, omdat je motorblok zelf niet verder in de toeren gaat.

Nog maar een simpel voorbeeld geven, mag je zeggen of het klopt of niet.

Twee brommers, eentje weegt 50 kilo, andere 100. Ze hebben allebei precies hetzelfde motorblok/setup/tandwielverhoudingen enzo. Het enige verschil is het gewicht dat de brommer mee moet zeulen. Die van 50 kilo zal hal dan harder lopen, vanwege zn voordeel in gewicht.
Maar aangezien ze precies dezelfde setup hebben zullen ze op de rollerbank evenveel aangeven.

Volgens jou zou dus die van 50 kg meer aangeven op de rollerbank


1e punt:
Je bent gewoon stom als je denkt dat het gewicht ook maar iets uitmaakt in topsnelheid op zo'n lage snelheid.
Het scheelt alleen in acceleratie.

2e punt:
Je bent eerst aan het beweren dat dat ding minder vermogen heeft in de 1 omdat ie op zo'n rollenbank te snel op z'n toptoeren zit.
Maar op straat boeit dat niet.
Als wat jij zegt klopt zou dat ding op straat ook minder vermogen moeten leveren, net zoals op de rollenbank, gewoon omdat ie het niet kwijt kan.
Maar nu moet je eens naar deze grafiek kijken op een echte vermogensbank:

Daar neemt het vermogen af in de hogere versnellingen, dat doet het toch echt niet op een rollenbank, daar loopt het op.

2e voorbeeld:
Die van 50kg loopt niet harder dan die van 100kg omdat dat gewicht nauwelijks uitmaakt op die snelheid, die van 50kg zit er alleen veel sneller.
Dus ze geven praktisch hetzelfde vermogen aan op een rollenbank.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 13-6-2004 9:56


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved