Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door TomosRaging (UserID 3616) op 9-6-2004 22:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomos 50



Voor een Tomas A5 ori cilinder:

D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

T=R+L+C-E

R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.

R=21.5
L=86(2x slag)
C=0.5
E=33(voor uitlaatpoort) en 37(voor spoelpoort)

Uitlaattiming=132.12
spoelpoorttiming=103.37

(132.42-132.12):2 =Blowdown =14.39
Uitlaatpoort 5 mm naar boven(162.14-103.37):2 =blowdown =29.39

Dit zou dus betekenen dat ik de uitlaatpoort 5 mm naar boven mag uitvijlen, dit lijkt me erg veel. en een blowdown van 14.39 lijkt me erg laag!


Verder breedte van de uitlaatpoort: 21mm
gecorrigeerd=19.94 =52% van de boring
65%=24.7mm op poortmap=27mm
Dit zou dus beteken dat ik aan beide kanten 3.5 in de breedte mag vijlen.




Dit is niet helemaal correct want de blowdown voor een automaat moet lager liggen! (20-25)
Dus je mag hem 3mm naar boven vijlen en op poortmapje 3.5 mm naar links en rechts!
Ik heb 3mm gedaan voor de zekerheid.

Hij loopt bij mij 10km/u harder en trekt als een gek(vind ik dan)


ah bedankt man! de helft begrijp ik ngo nix van maar et is wel duidelijke taal

maaruh @ Lude.....aan je inlaat kloten is tog aardig af te raden voor amateurs? gewoon beginnen met uitlaatpoortje..

ennuh nog een vraag...helpt et om die spoelpoortes wat gladder te maken bij de randjes enzo? of maak da niet zoveel uit?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved