Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Carters mb/mt' (ID 19232).
De reply is geschreven door foxbuster666 (UserID 1894) op 2-6-2004 9:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Lagers gaan idd naar de kut als ze heel lang stilstaan, maar dan gaat het volgens mij al over maanden.
Maar zoals ik al iets eerder zei:
Wat zou er slechter zijn ?
Een ongebalanceerde kromme klomp staal van meer dan een kilo die aan je krukas hangt of een klein vliegwieltje wat ws stukken beter gebalanceerd/gericht is ?
Dat een binnenrotor laag in toeren wat minder soepel loopt klopt, maar dan zet je 'm gewoon maar hoger stationair.
Maar ik trek zelf de conclusie dat Foxbuster niet weet wat fatsoenlijk warmrijden etc is.
Anders waren mijn NSR lagers ook wel naar de kut gegaan.
Zeker met het oude blok, daar zaten 2 verschillende krukaslagers in (6205 en een hergebruikte 8205), waren 2 verschillende carterhelften (RII en MBX80) en dat blok had slootwater en koelvloeistof en al in zich gekregen.
Kortom: erger kon het gewoon niet.
Dat blok heeft geen kik gegeven, geen enkele lagerspeling na een dikke 2000km maar is dan ook wel netjes behandeld (braaf warmrijden enzo).
Maar wel flinke stukken op top rijden met warme motor.
En ik denk niet dat ie echt minder toeren draaide dan dat ding van foxbuster (want die had z'n topvermogen ook rond de 9000rpm dacht ik).
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-6-2004 17:30
Nee idd ik rij niet warm
Maar ook toen ik het deed met de binnenrotor gingen ze nog verrot
En dat ligt niet aan mijn rijstijl.
Er zijn meerdere mensen met binnenrotor @ mb/mt en daar sleet het linkerlager gewoon enorm hard 
En dat ligt dus niet aan mij
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved