Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic' (ID 12795).
De reply is geschreven door 70malossi (UserID 34) op 27-5-2004 22:40.

ik sprak metarforisch,2 en 20.
kan ook 15 zijn.
en dat maakt niet uit of ie nou 750 of 75 pk heeft (weer metaforisch), door de warme lucht (graadje of 70 schat ik) onder de motorkap is de vullingsgraad veel lager.
waarom zouden ze anders zo groot (niet te groot)mogelijke intercoolers en ook nog van alluminium (betere warmeafgifte) op turbomotoren schroeven als dat niet zo zou zijn.en ook nog eens watersproejers erop.dat doen ze niet om 2 pk verlies goed te maken.
bij een turbomotor wordt de lucht veel heter ja,maar je begrijpt mijn point.
je hebt modellen waarbij het powerfilter zowat tussen t uitlaatspruitstuk en de radiateur inzit,daar is het 100+ graden.en al heb je een trabant gti met maar 55pk dan scheelt dat meer dan 10 pk. of dat ie lucht van 15 graden of lucht van 100 graden binnen krijgt.
daarbij heb je met een coldairintake het ramaireffect(dat bijna niks uitmaakt) ,maar waarbij de lcuht wel natuurlijk gewerveld de inlaat inkomt.

ooh en Lost-P.
heb je de auto&tuning van deze maand gezien?
dan zie je wat voor winst een green open air filter heeft op t standaard filter van die test punto, - 2 pk dus.
VERLIES!!!
verder over dit onderwerp van vermogensverlies/warme lucht citeer ik uit bovengenoemd blad :
jaap de cocksucker van speedcentre (hans:niet de minste) deed wat proeven met een vw vr6 en ontdekte dat met een goede koeling van het inlaatspruitstuk 15 pk winst te boeken is.

wat zij je Abarth-500 L-U-L-N-I-E-T?
je hebt gelijk,ik loop zoals gewoonlijk weer uit mn nek te kletsen en weet totaal niet waar ik het over heb.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved