Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 26-3-2004 22:53.


Je zuigerveren en zuiger happen meer in de uitlaatpoort doordat hij breder is en minder steun heeft, ---> meer slijtage. De onderkant van de zuiger omt in aanraking met meer warme lucht. (Vroeger kon er geen lucht langs de zijkant stromen omdat daar geen poort zat maar cilinderwand) Hierdoor zet hij nog meer uit ---> nog meer slijtage en kans op een vastloper door oververhitting. En dat icm met een gietijzeren cilinder die vanwege vorm en materiaal niet al te veel warmte kan afvoeren.

Maar ook voor een alu 70 cc voor straatgebruik zou ik niet verder gaan dan 65%. Dat is gewoon veilig. (slijtage en kans op vasloper)

En als je wilt leren moet je helemaal met kleine stapjes werken. Dan zie wat voor effect welke verrandering heeft. Iedere keertesten en dan pas weer wat verder gaan.

Dit bericht is ge-edit door blair op 26-3-2004 22:54


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved