Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic' (ID 12795).
De reply is geschreven door de_koen (UserID 786) op 30-1-2004 16:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi

nee nee nee nee.
dat mag juist niet.

je moet t zo zien.bij elke uitlaatslag krijg je een drukgolf in je uitlaat.
en die drukgolven duwen/trekken elkaar naar voren.
als je geen spagetti hebt,is er kans dat als cil 1 met een langepijp een drukgolf maakt en darana cil 3 met korte pijp dat de golven elkaar tegen komen en tegenwerken.
daarom moeten die pijpen evenlang zijn,dat is dus een spagetti,die moeten zo gekronkeld zijn om de zelfde lengte te hebben.

als je nou allerlij T stukken en aftakkingen er tussen maakt ,werk je de uitlaat flow tegen.
1 rechte pijp met net genoeg tegendruk is eigenlijk t beste.
maar om nou 6 pijpen onder mn auto te hangen gata me net ff iets te ver.

bij een motor is dat anders ja,maar die hebben ook weer shit als exup kleppen en van die vreemde collectors etc.ik zit niet meer zo in die scene dus t hoe en waarom kan ik je ook niet precies uitleggen.


het nut van zo'n tussen stuk is dat de ene cilinder zen uitlaatgassen helpen om de andere cilinder meer te vullen, je creert een onderdruk waardoor de vulling van de ene cilinder toeneemt.

een turbo motor heeft overigens een andere tegendruk nodig dan een niet turbo. (maar da weet je wel neem ik aan)

onregelmatige loop komt door een wilde nok, waardoor de motor op hoge toeren een goede vulling heeft, maar je verliest er soepelheid mee op lage toeren .

je zult dit wel allemaal al weten, maar voor de andere is het mss leuke info


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved