Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 21-1-2004 19:16.

er staat dan ook timing uitlaat poort, en timing inlaatpoort. Hij zal vast de inlaatperiode van de schijf hebben bekeken Had je ook uit de tekst kunnen opmaken
Verder @ marcel: Ik hou ook niet van auxpoorten, en je zegt zelf al waarom: verklaar jij dan eens waarom om maar ??n van de vele voorbeelden te geven, een oudere KX80 cilinder ook hulpinlaat heeft naar de spoelers.
Ik denk dat je beter een goed getimede inlaatpoort kunt hebben, dus iets verder naar onder door trekken, mar op deze manier een inlaat die mogelijk langer openstaat, maar wel tijdens het hele spoelingsproces de flow verstoord. In nieuwere cilinders zie je ze daarom ook nooit.
Zelf had ik ze in mijn vorige mbx cil, daar zaten ze al in. Deze had ik toen getuned, en met degene waar ik daarna mee reed, zonder aux poorten, merkte ik geen positief verschil, eerder negatief. Maar dat heeft ook met de ervaringen van de vorige cil te maken natuurlijk, 2e was al veel netter.
Maar.. wat wel erg nuttig zou kunnen zijn op die cilinder, is, als er plek is, aux uitlaatpoorten bij boren, oftewel fluiters. Daarover kun je geen zinnige discussie voeren imo, of ze nuttig zijn of niet
Edit:
Quote:
Door het beneden gaan van je zuiger cre?er je een hogere druk in je carter, je kleppen zijn dus in theorie gesloten. vervolgens gaan je spoelers open en vanuit je carter wordt je mengsel aangezogen. het hebben van een xtra kanaal die niet goed op de stroom-richting aansluit lijkt me dus niet zo nuttig om te hebben

Dat eerste hoeft niet, met een goede pijp. Die zou er in principe voor kunnen zorgen, dat er net wat langer aan de inlaat gezogen word. Verder sluiten de kleppen wss in het toerengebied waar de uitlaat werkt niet helemaal meer.

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 21-1-2004 19:18


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved