Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic' (ID 12795).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 20-1-2004 10:52.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rene
[...]
goh, hoe zou het komen dat je wegligging er op achteruit gaat als je met de verkeerde ET waarde rijd...
wat ik in je post vond:
[...]
je hebt schijnbaar ook velgen met verschillende ET waardes...
ET waarde heeft wat te maken met de velg, kan 't niet goed uitleggen maar ik weet het achterliggende idee wel;
afstand van velghart tot de velgrand meen ik, komt er iig op neer dat een te lage ET waarde ervoor zorgt dat je wielen verder naar buiten komen te staan, waardoor je een spoorzoekende auto krijgt, eentje die veel minder betoruwbaar is in bochtwerk.
Bij een te hoge ET kan je spoorverbreders gebruiken, deze zijn funest voor je wiellagers en da's een erg duur grapje.
Een te lage ET kan je aanpassen door de velg uit te laten draaien, maar jah, dan wordt het materiaal dunner en meestal niet erg steviger 
Ik kan bijvoorbeeld een velg kopen met ET 38, maar die moet ik wel laten uitdraaien tot minstens 41, liefst 43 (16"
.
Maar goed, dan heb je ook nog het gat in de velg, die moet ook groot genoeg zijn, als die te groot is kan de velg wat 'schuiven' op de ophangpunten, ook niet erg fijn voor je wegligging.
Velgen met verschillende ET waardes bestaan niet volgens mij, verschillende steken zijn wel mogelijk (steek is zeg maar aantal ophangpunten en de onderlinge afstand) zodat 1 velg op meerdere modellen auto's past.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved