Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder informatie' (ID 13775).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 2-12-2003 17:35.

Er wordt vaak beweerd dat de hebo wanden zwak zijn, andere beweren weer dat het reuze meevalt.. ik zou het gewoon proberen. Over die voetpakkingen, je kunt er je timing met veranderen ja, maar ik zou het niet doen, je squish wordt namelijk ook veel groter dan: hij zal inderdaad wat meer toeren gaan draaien, maar met veel minder power.
Dus gewoon zorgen dat je timing goed zit, en dan de squish goed afstellen

Edit:
Quote:
grapjas, volgens zal die cil echt wel aangepast worden voor een schakel hoor!



De uitlaat is vaak de belangrijkste factor als het om de breedte van je powerband gaat. Ik denk dat een scootercilinder op een schakel nog best leuk kan presteren.
Zo wordt er bv vaak gezegd dat 'ronde' poorten (uitlaat bovenkant) een brede powerband geven, bekijk een crosscilinder en je weet genoeg, bullshit imo. (heb zelf bij 80je uitlaatpoort ook zo goed als recht erin gezet, en ik heb toch een zeer brede powerband ) Ook hier is de squish trouwens erg belangrijk, en ik denk dat er weinig mensen met een goede squish rond rijden, zeker de mensen met een honda.

Dit bericht is ge-edit door Pingu op 2-12-2003 17:39


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved