Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Fijne nieuwe auto.' (ID 13177).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 7-11-2003 20:54.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel
[...]
nou dan stel ik voor dat jij eens plaatsneemt in een van de nieuwere generaties diesel.... 2.2liter TDCI oid. diesel zit veel meer ontwikkeling in tegenwoordig en gaan in pk zowieso nog een keer over de benzine auto heen. maar dat duurt nog wel effe.
net zoals de motoGP zegmaar daar ligt de 2takt er ook uit. viertakt is de toekomst daar nu. en dat is echt niet alleen vanwege de milieueisen!
persoonlijk vind ik BENZINE ook wel bruter hoor, maar je moet de realiteit gewoon zien.....
Ach komt er niet zomaar van, zult een problemen krijgen met de lijnbaandruk daar zeg je u tegen.
Met een benzinemotor haal je met gemak 300 pk uit 2 liter met een diesel is dat een 150 pk
Dat verschil is zooooo groot. Diesels kunnen geen toeren draaien dat is het probleem, dat los je ook niet op, zeker niet met de moderne injectie systemen! Directe injectie is namelijk ongunstiger voor het maximale toerental, vanwege de korte mengtijd. Om in de buurt te komen van bezine vermogen zul je dus een effectieve druk moeten halen die b.v. 2 keer zo hoog is als nu, probleem is dat het drijfwerk dat niet aan kan..
Je zegt dat er in diesels meer ontwikeling zit? Benzine motoren worden zeker zo snel verder ontwikkeld, amerikanen hebben b.v. een hekel aan diesels.
En waarom denk je dat ze in de moto gp aan het vermogen van een 2 takt komen?
dubbele cc inhoud... simpel en sinds kort (aantal jaren) lukt het dan om een vergelijkbaar/hoger vermogen te halen.
pk liter vermogen van een formule 1 auto is nog lager dan dat ze in de gp 125 halen met 1 cilinder 2 takten, namelijk ongeveer 52 pk
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved