Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Carburateur en membraan grootten/doorlaat' (ID 13009).
De reply is geschreven door Nasic (UserID 634) op 3-11-2003 16:45.

daan, ik neem aan dat je het over de cilinder hebt die jij van me hebt gekocht, en dit dus op een am blok komt?

mebraan is idd dan een punt. doorlaat is std niet teveel, je kunt er nog wel wat aan doen, er zitten nl. een aantal lelijke randen in rondom de kleppen, die eruit kunnen. daarbij MOET je gewoon je ori klepjes vervangen, en je reedstops berekenen en bijbuigen, dit alles scheelt zobizo al een berg vermogen.

dan, komend op de carb....... 32mm is idd gewoon een overkill........ 28mm is zelfs al veel. ik ben zelf nu ook met een project begonnen, en heb bewust voor een 24mm keihin d-slide gekozen. deze komt dadelijk ook op een getunede hebo ng voor am6. vanaf 24mm ga je geen extreme verschillen meer merken. wat je wel kunt doen, en waar ik nog mee bezig ga, is kijken naar een crosser membraan, met aangegoten spruitstuk. het carter zal dan ws opgefreest moeten worden, maar het is naar mijn id de enigste effectieve manier om groter dan 24mm te gaan. Verder, als je voor 28mm gaat, zou ik voor de keihin d-slide, of mikuni vlakschuif gaan.

nog een tip bij het plaatsen van zulke maten carbs: de inlaat van am5/6 heeft een vernauwing, frees die eruit, je krijgt er een merkbare prestatieswinst van.

edit: bij de 24-28mm d-slides zijn perfect mooie rubber spruitstukjes te verkrijgen voor op am5/6. niet een honda mb/mt spruit die je bij moet veilen, maar gewoon een nette spruit, waarmee je ook nog goed wegkomt met je koppelings kabel.

Dit bericht is ge-edit door Nasic op 3-11-2003 16:47


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved