Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Choke' (ID 10826).
De reply is geschreven door huh (UserID 574) op 26-7-2003 14:35.
Neej bougie kleur zegt nie veel...maar ook zeker niet helemaal niks. Als je bougie pikzwart is, is de kans vrij klein dat je mengsel te arm staat! Je moet je bougie gebruiken als een hulpmiddel, maar niet blind er op vertrouwen. En altijd zo'n motor-kill dinges doen, anders werkt het helemaal nie.
En om even aan te geven hoeveel verschil een kleine verandering in samenstelling van het mengsel kan geven. Ik reed eerst met sproeier 130 in mn MT...nou goed, dat reed prima, zonder stotteren enzo, maar ik na 500 km ware wel mn zuigerveren lam. Dit komt niet alleen door het mengsel, want mn cilinder is vrij gaar en tis maar imitatie, maar ik dacht dat het zo hoorde.
Nou heb ik een paar maandjes trug een sproeier 150 dr in gedaan, omdat ik heeeeel bang ben voor warmlopers. Nou staat ie zo afgesteld dat als je in een keer het gas open gooit dat ie dan gaat sputteren, maar als je geleidelijk meer gas geeft, dat het dan gewoon goed gaat. Rijdt nie geweldig, maar mn zuigerveren gaan al meer dan 800 km mee en zonder dat ie veel prestatie kwijt is. En dat was anders wel 
En auto's afstellen is niet eerlijk vind ik
. Bij de ouwe carburateur auto's, ze steken bij de garage gewoon een meter in de uitlaat die uitlaatgassen meet en stellen o.a. aan de hand daarvan af. Ze hebben daar net wat meer hulpmiddelen dan wij 
En de nieuwere bakken, met die Fuel Injection Units...apparaatje dr op aansluiten, getalletjes aflezen, data opnieuw invoeren en klaar, daar komt het op neer. Is ook makkelijk opvoeren 
edit: jeej 1000 posts 
Dit bericht is ge-edit door huh op 26-7-2003 14:36
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved