Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Honda nsr afstelprobleem' (ID 70128).
De reply is geschreven door joop2 (UserID 27903) op 12-4-2025 14:38.
ga alsjeblieft geen mikuni onderdelen in een keihin zetten,
ook geen imi keihin onderdelen in een originele keihin,
en geen hm166 onderdelen in een hm183.
dat word een afstelramp waar je niet uit gaat komen.
voor een originele keihin hm183 heb je meerdere opties voor mengbuizen en naalden:
MB / MT 80cc
MBX 80
MTX80-R
NSR 50 (mini racer, niet de standaard nederlandse nsr)
en van mbx80 en mtx-80r zit er nog verschil tussen engelse, franse en duitse uitvoeringen.
de stationairsproeiers en hoofdsproeiers hebben ook telkens verschillende maten.
wat er precies in elke hm 183 zit hangt af van de cilindertiming, en het inlaat en uitlaat systeem dat er origineel op dat model zat.
het nummer op de rand boven de vlotterbak geeft aan voor welk model de carburateur is. (zolang er niet vanalles aan verwisseld is)
ik zou je (als je nog met 50 charmo rijd) om de carburateur onderdelen voor de nsr 50 mini te gebruiken, omdat de charmo een kopie is van de snelle GE2 die daar ook gebruikt is. (geen filterbak dus open carburateur of een schoon powerfilter)
needle jet set GT4000 of GT4710 of NLA003
mengbuis GT4003
gasschuif GE2761 of GT4 970 of NLA003
hoofdsproeier 102-110
stationairsproeier 40-42
dan zit je het meeste in de goede richting.
Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 12-4-2025 om 14:48 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved