Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Afstellen carburateur Derbi Senda' (ID 70155).
De reply is geschreven door Gebruikerkoen (UserID 27955) op 7-2-2025 10:33.

Er zijn nog een paar dingen die ik kan proberen om het probleem om te lossen:

1. Ik heb nog een andere uitlaat liggen die op de brommer zat toen ik hem kocht. Deze kan ik er op zetten met sproeier 118 en kijken hoe hij het dan doet. (ik kocht hem met deze setup en toen deed hij het goed dus dit kan ik als een soort basismeting gebruiken misschien.)

2. Toch even kort proberen te rijden met een sproeier 85-90 of ergens in die richting. Dit is het gebied van sproeiermaten waar de meeste anderen met dezelfde setup als ik mee rijden. Het kan natuurlijk zijn dat ik al die tijd gewoon veels te rijk heb gereden en dit het oplost. Alleen als dit het probleem niet oplost stop ik ook meteen met rijden want dan rijd ik echt SUPER arm rond en dat is natuurlijk ontzettend slecht al helemaal omdat ik nu een vrij nieuwe cilinder heb.

3. stapje voor stapje van hoofdsproeier 118 naar 138 gaan en kijken hoe hij hierop reageert. Het kan natuurlijk dat de stap die ik heb gedaan van 118 direct naar 138 van te arm naar te rijk gaat en dat het daardoor lijkt alsof het probleem er nog is terwijl het alleen maar is opgeschoven.

4. een luchtplaatje in de carburateur zetten. In de dellorto phva 17,5mm zit standaard een luchtplaatje als begrenzer en misschien dat hij hiermee wel goed rijd.
Zoiets als dit: https://www.derbipar...begrenzer-plaat.html

5. Geen idee hoe ik hier aan ga komen maar ergens een andere 17,5 mm carburateur vandaan halen waarvan ik weet dat hij het goed doet en dat testen hoe de brommer hiermee rijd. Dit is om te controleren of er niet een onontdekt defect in mijn carburateur zit. Alleen heb ik zelf geen idee hoe ik aan zo'n tweede carb kom, want ik wil het niet gaan kopen.Dat wordt een dure grap (ik weet ook 99% zeker dat de carb die ik nu heb gewoon goed is en dan is het echt weggegooid geld).

6. Testen hoe de brommer het doet met een BR9ES bougie ipv BR8ES. Al denk ik niet dat dit het probleem is want voorheen deed hij het altijd goed met een 8 en ik heb er nu een nieuwe 8 in gedaan en het probleem is er gewoon nog.




Dit bericht is gewijzigd door Gebruikerkoen op 7-2-2025 om 10:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Gebruikerkoen op 7-2-2025 om 10:38 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved