Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Zelf begrenzer maken voor 4 takt CDI' (ID 69842).
De reply is geschreven door kiris (UserID 27072) op 13-3-2021 21:14.

4 takten met injectie systeem hebben altijd een toerenbegrenzer die in de ecu is ingebouwd.

vaak in 2 stappen, eerst word maar een beperkt aantal vonken weggelaten, en dan helemaal. soft cut en hard cut heet dat.

bij vrij programmeerbare ecu's en sommige fabrieks ecu's kun je die aanpassen. dan kun je bijvoorbeeld de boel flink in de uitlaat laten knallen, zoals je bij launch control hoort. zinloos maar sommige mensen vinden dat nodig.

ook heb je een fuel cut off, dan gaan de injectors gewoon niet meer open, en dat zorgt er voor dat je bougies niet vet slaan als de ontsteking in de toerenbegrenzer gaat, en je bij het volgas overschakelen niet zo'n irritante knal uit de uitlaat krijgt.

ik ben niet zo'n ecu fan, doe mij maar gewoon mechanisch, liefst nog zelfs diesel met een lijn pomp van bosch. of een deutz MAH stationair motor, of een sabb, of een lister.
vroeger had je auto's waar op de rotor van de verdeler een veertje zat die als toerenbegrenzer werkte. lekker makkelijk.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 13-3-2021 om 21:15 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved