Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'honda nsr 70 gaat niet in hoge toeren' (ID 69808).
De reply is geschreven door kiris (UserID 27072) op 30-12-2020 18:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]



Er zijn genoeg mensen die er vanaf weten die een mindere dip bij 6500rpm vermelden, waaronder ikzelf.

Het is de beste plug and play upgrade die je kan doen voor een OEM Honda ontsteking, wil je echt een betere curve zul je aftermarket ontstekingen (HPI etc) moeten monteren


die dip waar mensen het over hebben is vaak gewoon een 80cc cdi voor modellen die het piekvermogen onder de 6000 toeren moesten hebben vanwege de lokale wet.

die verlaten tot maximaal 3 +/-3.5 graden bij 9000 toeren in plaats van 10,5 +/-3.5 graden.

logisch dat als je er dan een correcte 50cc cdi op zet dat ie dan geen rare dip meer heeft.

doordat mensen vanalles door elkaar rommelen qua vliegwielen, ontstekingsplaten en cdi's krijg je zulke verhalen waarbij de mps bij de een een super ding was en bij de ander geen verschil maakte.

het zit dus niet in de mps-300 cdi maar in het feit dat mensen van te voren de verkeerde spullen gebruikten.







Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved