Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'olie pomp' (ID 69802).
De reply is geschreven door kiris (UserID 27072) op 13-12-2020 18:20.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
GE2 GJOL=Nederlands (geen boostpoort in de cilinder)
GE2=Belgisch (boostpoort cilinder)
GT4=Japans
GE3=80cc

Of er veel verschil zit in de oliepompjes betwijfel ik. Als er GE3 op staat zou ik die wel nemen.


was het maar zo simpel

GJOL is ook in duitsland gebruikt,
GE2 is wereldwijd gebruikt, niet alleen belgie.
GT4 is de cilinder van o.a de nsr mini met 12" wielen,
dan is er nog de GE2 met GT4 aan de binnenkant, en nog wat varianten met minimale verschillen.
GE3 (G,F) is inderdaad 80, net als GJ1 (G,F,E).
waarbij de aanduiding L weer voor 74cc staat.

ik heb heééééél lang geleden een keer diverse verschillende pompjes getest qua opbrengst en er zit nogal verschil tussen.
elke cilinderinhoud (50, 75, 80cc) en carburateur combinatie (12, 16, 18, 20) heeft een eigen pomp met nog verschil tussen begrensde en onbegrensde uitvoeringen (F/S).

dat is ook de reden waarom de pomp een slechte naam kreeg, mensen kieperden een 70 met een 20mm op een 50cc S blok en dan kreeg ie te weinig olie. en omgekeerd ook, mensen gebruikten een pomp van een 80 op een 50 en vonden het gek dat ie maar bleef roken en alles dichtkoekte met vettige koolaanslag.

was prettiger geweest als honda onderdeelnummers op de onderdelen had gezet ipv vage codes waar weinig mee te beginnen valt.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 13-12-2020 om 18:30 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved