Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '70cc Puch maxi Airsal start niet, alles staat goed afgesteld' (ID 69785).
De reply is geschreven door kiris (UserID 27072) op 29-10-2020 22:12.

in de brommer race wereld reden ze zelfs met 12mm carburateurs op de honda schakelbrommers, zonder problemen richting de 14 a 15 pk uit een nsr.

het gaat om de doorstroming, en als je het zou gaan testen zie je dat het best even duurt voordat een carburateur echt te klein is en de doorstroming beperkt word.

sinds de minarelli schakelblokken populair zijn geworden is er een soort trend om de allergrootste carburateur te gebruiken voor een powerband van 500 toeren ergens tegen of boven de 13.000 toeren.
dat is leuk als je een lang motorcircuit hebt of de weg naar school 10km provinciale weg rechtdoor is, maar in de praktijk rijd een kleinere carburateur gewoon beter en geeft het een veel bruikbaarder vermogen bij lagere toeren.
aangezien een puch geen vario heeft en het moet hebben van een simpele 2- of 3 klauws koppeling is vermogen/trekkracht bij lage toeren toch wel van belang. niet alleen qua rijdbaarheid op straat maar ook qua levensduur van de koppeling en de lagers.

mijn broer had vroeger zo'n "race" puch, die reed je in de straten in het dorp helemaal zoek met een originele puch, alleen op de grote weg naar de stad kwam ie dan een keer voorbij met zn te grote carburateur als ie eindelijk op toeren was.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved