Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha TZR 50 naar 125' (ID 69681).
De reply is geschreven door Nicesurprice (UserID 26139) op 8-1-2020 20:15.


Zo vandaag nog eens wat op t WWW gekeken.
Ook nog een gesprek gehad met t RDW.

Was zeer verhelderend
We zijn nog niet uit de droom geholpen, maar er zat nog een addertje onder het gras.
Echter het omzetten naar een legale 125 op een budget is mogelijk
Daar dit project een lange termijn project is maakt dat nog vrij weinig uit.

Er is maar 1 maar.
In het kort komt het omzetten van brommer naar motor op het volgende neer.

1.
Is dn brommer van na 2005
Dan krijg je automatisch een ritje Lelystad a +/- 650 euri voor een uitgebreide keuring met rijtest.

2.
Is je brommer is van 2005 of ouder.
Dan kun je je brommer dus opvoeren op alle manieren die je kunt bedenken.
In principe krijg je dan een korte keuring met lichtere eisen.
als je het niet te gek maakt zit die plaat met NL markering zo achterop.

de Addertjes.

1.
Als men vindt dat je te creatief was, dan krijg je ook hier een ritje Lelystad en dus een ander kosten plaatje.
2.
Je het een niet officieel blok gebruikt.
Net ik moet om de TZR50 naar 125 te krijgen.
In principe is dit een ritje Lelystad.
MAARRRRR
als je brommert ooit is uitgevoerd als in mijn geval 125.
En ik de herkomst van het blok kan aantonen.
dat doe je dus door serienummers en/of kenteken gegevens te verstrekken.
Dan heb je mazzel.
Je komt ook dan in aanmerking voor de korte keuring met lichtere eisen.

In het geval van dit project.
Zou ik dus met een 125 blok met papieren met een korte keuring weg komen.
Ga ik voor de bonus punten met een 250cc dan zal ik wsl maar Lelystad moeten omdat men deze sprong wat groot vind.

Je krijgt dan natuurlijk een heel andere bouw van t vooreind en beremming.
Hij hield een slag om de arm.
Kom je met goede documentatie dat het frame voldoet aan de spec’s van die 250 zou een verkorte keuring ook nog kunnen.
Maar men gaf aan dat dit niet erg waarschijnlijk is.

Kortom een ander blok onder je brommer is geen probleem.
Zolang je maar kenteken gegevens hebt of minimaal een frame nummer van de donor.
M.A.W. de lijst met mogelijke donor blokjes is plots kort geworden.

We gaan eerst nog eens shoppen naar een blok met deze gegevens maar ik vermoed dat dit vrijwel onvindbaar is.
Een serieuze optie zou dan zijn eer complete donor 125 te kopen.
Eerlijk gezegd ben je dan beter met een runner en t project omzetten naar restauratie.

Maar eerst eens serieus proberen een donor blok te vinden


Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 8-1-2020 om 20:18 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved