Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha TZR 50 naar 125' (ID 69681).
De reply is geschreven door Nicesurprice (UserID 26139) op 6-1-2020 11:02.

kosten baten.
Situatie is.

We hebben een brommer van junior hier.
Die brommer is redelijk wat aan gedaan.
Is ook een mooi ding.
Zal nog eens een foto plaatsen.

Mn zoon rijd nu met mijn auto.
Door opleidingen verdiend hij te weinig om sen goede auto te kopen.

Nu hebben we de volgende opties.
1
De brommer verkopen as is.
Dan krijgen we er t zelfde voor terug als waar ie voor gekocht is destijds.
En een motor terug kopen.

2
Zo blijven rijden met t risico dat ik mn rijbewijs kwijt raak of de brommer.
Ze controleren flink hier in de regio dus dit is niet ondenkbaar.
T kreng loopt met een 50cc door de 100.

3
Daar we een motor rijbewijs hebben.
We van sleutelen houden.
Kunnen we m relatief goedkoop omkeuren naar lichte motorfiets.
Als we dit slim aanpakken kan dit voor een paar honderd euro .

Of als we iets meer uitgeven behouden we de mogelijkheid de fiets later terug te zetten naar brommer.

Immers ik wil t huidige brommer kenteken behouden.
Vreet nl geen brood.

K weet t kost wat.
Maar ik vindt t leuk en we rijden dan legaal en verzekerd.

Blijft mn vraag.
Kunnen we t org blok behouden en met enkel een cilinder set naar die 125.
Of moet er een andere drijfstang met krukas in.
Dit omdat bv de slag anders is of de penmaat van de zuiger.

Dan kopen we nl beter een oud blok wat we reviseren.

Grte.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved