Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Aankoopkeus' (ID 69621).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 29-7-2019 15:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Eigenlijk is het belangrijkste dat een betrouwbare brommer dat deze gewoon volledig standaard is. Een ontgrensde uitlaat is natuurlijk geen probleem.

Opvoeren en andere ''tuning'' gebeurt vaak heel slecht en goedkoop. Dit is dus waarop ze kapot lopen.

Als dingen zoals het blok verdacht schoon zijn wijst het er op dat iemand er mee bezig is geweest.

In jouw budget en ervaring range koop ik dan ook liever een brommer met een vies vunzig vettig blok. Overal een beetje smeer, alleen de buitenkant gepoetst. Als het duidelijk een brommer voor dagelijks vervoer is geweest is simpelweg het beste.
Alles aan de brommer moet werken voor dat geld. Vage defectjes in bijvoorbeeld een km-teller zijn vaak het teken dat de huidige eigenaar de hoop heeft opgegeven. Simpele probleempjes (voor de leek) bestaan bij verkoop niet, anders had de huidige eigenaar het al gedaan.



Vage problemen krijg je door problemen met de kwaliteit van nieuw spul en/of prutswerk.
Zolang de vage problemen zich niet in de motor en de essentiele dingen bevinden loopt het wel los.
Van elk probleem kun je leren, ondertussen rijdt je, en je tweedehandsbrommer zakt omzeggens niet in waarde.
Als je het niet opgelost krijgt is er geen man overboord.
Natuurlijk is dat verhaal geen droomstory, maar de centjes make dat goed.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved