Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Compressie verlagen om meer vermogen onderin te krijgen' (ID 69553).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 10-2-2019 13:53.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Volgens teller 10.000 km maar daar geloof ik geen ... van.
Daarvoor is alles te ver heen.
Geloof wel dat de originele Metzler voorband er nog op zit, heeft nog profiel maar niet veel..gaat nog een jaar mee misschien.

Zou zo'n lek kunnen komen omdat ie op zn lazer gehad heeft door die bewerkte kop ?
Is er een manier om daar achter te komen behalve door blok uit elkaar te halen ?
Ik heb andere brommer ondertussen en deze wordt voor de verkoop...zie het aan de ene kant niet zitten het blok helemaal open te gooien..aan de andere kant scheelt het me honderden euro's als ik em zo verkoop..:s


Het kan komen door onvakkundig afstellen en te veel mengsmering, gewoon slijtage etc etc.

Normaal gesproken raad ik een revisie aan bij ca 20 a 25K als hij gebruikt wordt door jongeren. Als er beunhazen met dit soort ideeën in het spel zijn eerder

Edit: Achter het vliegwiel niet echt. De standaard manier van valse lucht zoeken gaat daar niet op door het draaiende vliegwiel.

Koppeling kant is redelijk makkelijk, maar wel een fijn gevoel voor nodig.
Als het blok loopt met de JUISTE hoeveelheid olie in de versnellingsbak de brommer rechtop, een tijdje helemaal naar links gekanteld en een tijdje helemaal naar rechts gekanteld laten lopen. Als daar verschil in zit is je rechter krukas keerring lek. Deze is te vervangen met het blok nog onder de brommer, MAAR doorgaans is de reden een kapot krukas lager, daarvoor moet het blok er onder weg.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-2-2019 om 13:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved