Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Yamaha TZR houd in/smoort boven 7000 toeren' (ID 69496).
De reply is geschreven door gfhoihoi72 (UserID 25781) op 29-7-2018 21:25.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Die toerenbegrenzer komt pas rond het rode gebied, nog niet bij 7K.

Ik zou het eerst eens bovenin zoeken, laat die stotter voor de powerband maar even zijn.

Gasnaald naar het midden en de hoofdsproeier afstellen totdat hij bovenin met warme motor goed loopt.


Maar heb ik dan een grotere of kleinere sproeier nodig? Ik merk namelijk echt bijna geen verschil tussen 102 en 112. Soms lijkt het bij 112 wat beter te lopen maar ook net weer niet.

Quote:
hey, ik heb ook een tzr met dezelfde uitlaat en een soort gelijk probleem, bij mij kreeg ie juist te veel benzine, als ik voordat ie stoterde heel rustig het gas liet oplopen gebeurde het niet en liepen de toeren wat rustiger op. de x fight is nogal hoogtoerig dus je moet m goed afstellen. ik ben niet echt een expert , maar bij mij zit de powerband echt rond de 8000 toeren wel. krijgt ie wel genoeg lucht? is je filter niet vies/geblokkeerd?

oh en de toerenbegrenzer kom je echt pas tegen op de 11-13 duizen ofzoiets, ik kom nooit boven de 10000 toeren dus die toerenbegrenzer heeft geen invloed

ik merkte in het begin toen ik die uitlaat had dat ie ook heel slecht reed, maar na een aantal kilometers al stuk beter, misschien dat je demperwol in de weg zit?


Heb m'n luchtfilter inderdaad al schoongemaakt, maar heeft niks geholpen. Ik heb wel gemerkt dat het stotteren minder wordt als ik de luchtschroef helemaal dicht draai maar het inhouden wordt dan juist erger. Als ik de luchtschroef een paar slagen open draai houd ie veel minder in maar is het bijna onmogelijk voorbij de 5000 toeren te komen door het stotteren.

Verder zit er geen demperwol of iets dergelijks in de weg. En voor zover ik weet is de uitlaat ook volledig ontgrensd. Geen idee hoe je dat kan checken. Er is in ieder geval geen prop te zien.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved