Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Helmen' (ID 69431).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 10-3-2018 13:38.

Luxeproducten kosten veel aan ontwikkelkosten en marketing. Als je het over automodellen hebt, zijn die dure topmodellen op zich zelfs niet rendabel voor de fabrikant.
Na een tijd sijpelt de technologie ook door naar goedkopere modellen en andere merken. Als de technologie van een Mercedes S, na 10 jaar ook in een Mercedes A zit, en ook in pakweg een Dacia, dan is maar de vraag of de Dacia minder goed is dan die Mercedes A.
Daarentegen als een compleet nieuw onbekend merk op de markt komt, is het maar de vraag of dit merk wel betrouwbaar en een goede aankoop gaat zijn.
Hetzelfde is er ook met de helmen. Er zijn dure, normaal gezien goede helmen maar er zijn ook veel goede kopen aan een goede prijs. Maar het is niet uitgesloten dat er ook wat rommel in de middenmoot kan zitten.
Persoonlijk vindt ik bij helmen de sluiting belangrijk, en de pasvorm. Een sluiting die los gelaten wordt omdat ze onhandig is, gecombineerd met een losse pasvorm, en je kan bijna net zo goed zonder helm rijden, de kans bestaat dat je helm los komt en eerder op de grond is dan jouw hoofd.
De duurdere helmen gaan ook langer mee, en zijn wat schadebestendiger (ergens tegenaanleggen bvb.)
Ik koop persoonlijk nooit het duurste, noch het goedkoopste product...



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved