Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Sym Jet Euro X' (ID 69353).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 22-3-2017 11:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Vorig jaar was er op de Duitse TV een programma waar verschillende benzines werden getest met als resultaat dat voertuigen die rijden op benzine met veel alcohol een hoger verbruik hadden en minder goed presteerden qwa vermogen en milieu eisen als b.v. Shell V-power of Aral 102.

Omgerekend naar kostprijs per gereden km maakte het niets uit je maakt meer km op premium benzine en het rijdt beter.

Mijn Mitsubishi GDI mag rijden op 95 octaan maar hapert dan op Shell V-power geen problemen


Maar je hebt toch niets veranderd aan de afstelling van je Mitsubishi...zoals ook niemand dat doet als ze 95 ipv 98 tanken of omgekeerd.
98 is vooral interessant om pingelen te vermijden in motoren die veel koolafzetting hebben.
De 1 tot 2 procent verschil aan energieinhoud in RON 95 ga je echt niet voelen in je scooter...je geeft gewoon meer gas en je verbruikt een klein beetje meer...als dat al meerverbruik al merkbaar is...
Methanol of ethanol puur heeft wel een koelend effect, maar het is ook weer de vraag of dat beetje ethanol in 95E10 enig merkbaar effect heeft in je scootertje, anders zou er ook wel rijwindtuning toegepast worden hm.
Er zal zeker wel een winst te boeken zijn met andere brandstoffen als methanol, maar je gaat niets merken in de percentages waar het over gaat in het tabkstation en met een scooter of dagdagelijse auto.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved