Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Chinese "rommel" bewust gekocht; toch wat vragen.' (ID 69325).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 17-1-2017 22:14.

- De 4 takt scootertjes moet gewoon euro 95 in zoals overal te koop.
- Je hebt de 25 en 45 km/h modules, anders niet. Per merk verschilt of ze begrensd zijn op de vario enz. Maar de meeste GY6 scootertjes zul je echt moeten opvoeren als je wat wilt. GY6 zijn de motorblokjes die onder de meeste chinese scooterjes zitten. Worden in verschillende fabrieken gemaakt.
- Olie in het carter inderdaad, peilen dus.
- Doorgaans zijn ze lucht gekoeld, een vloeistof gekoelde zal je weinig meer werk aan hebben.
- Sites zijn er voldoende. Tegen die tijd makkelijk te vinden/vragen.
- Het is een 4 takt dus je zult kleppen moeten stellen.
- Ze hebben een carburateur, maar geen contactpunten meer. Deze zijn vervangen voor een CDI ontsteking. Hierin zit ook het verschil (die module) tussen de 25 en 45 km/h.

De afgelopen jaren is er weinig veranderd in de bromfiets techniek. Eigenlijk is het meeste chinese 4 takt spul imitatie aan wat Honda in jouw tijd maakte.

Ik hoop dat je zo aardig geholpen bent


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved