Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Tandwielverhouding Oriong Agb30' (ID 69298).
De reply is geschreven door Alec_B (UserID 25926) op 25-11-2016 17:16.

Hey,

Ik heb ook een AGB-30, en heb ook aan Orion gevraagd hoe ik deze sneller kon laten rijden.
En de volgende punten kreeg ik als antwoord.

1. je kan je voortandwiel veranderen naar ofwel 14 of 15 tands:

14 tands = 62km/h bij 10.000tpm
15 tands = 72km/h bij 10.000tpm
(note: weet wel dat hoe sneller je wil gaan hoe minder trekkracht je hebt.)

Ook moet je je begrenzing dan verwijderen, dit is bij de eerste modellen in de gasschuif gedaan door een ringetje.
En bij de latere modellen gedaan door een begrensde-cdi.

Over de 70cc, deze kan ook maar de zelfde snelheid leveren aangezien deze de zelfde carter en versnellingsbak heeft.
Wel ga je hieruit 1pk meer hebben, en dus meer koppel.

Btw, in je 4 moet je ook niet hard optrekken he

Oja en een open uitlaat(pijp) zoals ik heb is in belgiƫ en nederland illegaal.
Net zoals geen linker spiegel hebben.
Omdat je dan meer als de 82db maakt, gemakkelijk 100db fzo.
Niet dat ik er al voor gepakt ben, of andere bij mij op school.
Want er rijd er bij ons op school ook ene me een ope dax uitlaat en man wat gaat die hard.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Of optie 4, eerst maar even een tandje kleiner voor erop, en kijken of hij dan prettiger loopt.

En het 250cc blok past niet zonder aanpassingen. De 150cc wel. Maar dat is nogal overkill.

Standaard zijn die dingen begrensd dmv een CDI zonder vervroeging. (Kijk of je vliegwiel een streep of een pukkel heeft, indien je vliegwiel een pukkel heeft, heeft een vervroegende CDI geen zin)

En een vernauwing tussen de carburateur en het spruitstuk. (Indien je deze vernauwing eruit haalt opnieuw afstellen)

En als hij ook nog een katalysator in de uitlaat heeft, andere (open) pijp eronder.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 22-11-2016 om 22:18 uur.


Eventjes om misverstanden te voorkomen.

De 250cc past er wel onder zonder aanpassingen, net zoals de 125 en de 70cc.

Dit ook omdat dit origineel een 250cc crosser is.


Dit bericht is gewijzigd door Alec_B op 25-11-2016 om 17:19 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved