Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Post hier foto's van je verbouwde/opgeknapde brommer' (ID 10349).
De reply is geschreven door Pistonpen Paultje (UserID 1405) op 3-7-2003 8:39.
Hmmz...dat voor en na is idd wel een idee. Vandaar:
Voor


Toch mooi brommertje voor 150 euro. Alleen de power filter was cheap en rot en de demper was van een vespa. Daardoor haalde je met moeite de 35. Na de demper en filter er af gerukt te hebben liep ie al best wel hard(80/90 ofzo).
Setup toen:
- 70 eurocilindro/zeta
- 16mm keihin
- luhao pijp
Na:
(heb ik al gepost, maarja, boeie.)


Setup word:
- 70 malossi mayb tuned, moet ik nog zien.
- 20mm mik
- luhao pijp
- 5bak
Wat er allemaal het zelfde is gebleven als hij klaar is:
- voorvork
- uitlaat
- buddy
- achterrekje
- achterkap
- mono shock (alleen veer)
- toeren teller
- kabelboom
De rest is allemaal vervangen door beter. Van frame, blok, cilinders enzovoorts tot voorvork hoes, allemaal vervangen. Je snapt uiteraard dat als ik dat had gedaan zonder donor brommers dat ik nu totaal failliet zou zijn geweest.
Daarvoor heb ik deze brommers dus gebruikt:
brommer 1:
voor heb ik niet, is meteen uit elkaar gehaald voor vervoer. (moest in de rover 600 in de achterbak. Dus hebben we hem in de Bijlmer buiten in de regen een eind uit elkaar gehaald
)
Na:



Heb dus de goede onderdelen op mijn eigen gezet en de slechte op deze (zijn dus beide totaal uit elkaar geweest) En nog was hij beter dan toen ik hem kocht.
Setup was toen:
- 70 imi
- 20 mikuni
- luhao
Was nog bijzonder snel, nooit naar timingen gekeken maar was goed snel op dat moment voor een imi!
Blok is 100x beter als ik nu heb
Maarja, wist ook niet beter. Nu komt er een 5bak blok 
Perfecte crosser!
Volgende eigenaar belde me een week later op dat hij totaal vast genaaid was. Is ook niet gek, als je zag hoe hij er (koud) toen op weg reed
Brommer 2:
Voor:

Na:
Is er niet, ligt nu nog in onderdelen.
Hij is veel completer als op de foto!
Bleek later wel een duitser, en de 5bak bleek een 4bak. Maar verder nog niets te klagen. Was niet zo duur.
Toen ik hem kocht liep ie niet. Hij snapte er blijkbaar geen hol van. Hij kreeg hem niet lopend. Hij had zowiezo geen compressie. Toen ik de cilinder in keek (uitlaat zat er niet op)zag ik zo al dat er zuigerveren miste.
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 3-7-2003 8:48
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved