Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Aankoop advies Enduro en Cross!' (ID 68898).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 17-11-2015 19:45.

Dat van die 75 km/h is niet waar, daaronder krijg je tegenwoordig al een WOK status (moet je op bureau komen en tonen dat hij 45 loopt, wat 10 minuten werk is om te realiseren). Echter zou ik me over de verzekering etc niet te druk maken.

Geen 1 moderne brommer rijdt slechts 45. Dat doen ze alleen nieuw begrensd.

AM6 moet bij ong 25000 km gereviseerd worden. Al heb ik gevallen gedaan die al meer dan 50000 km liepen en weinig klachten hadden. Hangt allemaal van het gebruik af. Ik kan je een gloednieuw blok in 1 straatlengte slopen, terwijl ik ook met een oud afgeracht blok nog 10000 km kan rijden.

Een AM6 brommer (afhankelijk van het model etc etc) loopt standaard tussen de 80 en 95 km/h.
Om dit anders te krijgen hebben de bij import een vernauwing (prop) in de uitlaat welke ze knijpt.

Dit vermogen komt omdat we in de techniek wel een klein beetje gevorderd zijn sinds de regel van 45 km/h bij 50cc werd opgesteld. Toen was dat ongeveer het vermogen dat 50cc kon doen op een superlicht frame.
Net als bij de auto's. Vroeger was een 1.6 met 75PK echt een rappe auto. Nu kun je standaard 1.0 blokjes kopen met ruim 120PK die ook nog lang mee gaan. Progressie...

Die MH die je had laten zien zag er gewoon goed uit. Ik zou iets in die klasse zoeken ipv een oude brommer ivm dat je zelf geen sleutelruimte hebt.

Edit: Verder wat Viertakt ook zegt: De km-stand is nog minder boeiend dan de schoenmaat van de vorige eigenaar.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-11-2015 om 19:47 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved